esmaspäev, 25. detsember 2017

YFU reis, Jõulud & üleüldse tegemistest.

Hola,

Üle pika-pika aja üks uus blogipostitus, loodan tulevikus natuke usinam olla :)

Peamiselt räägin siin meie reisist hostisa juurde linna nimega Tacuarembó, YFU reisist Rochasse, Jõuludest ja plaanidest.

Esmalt läksime hostõega külla hostisale, kes elab Riverast pooleteise tunni kaugusel olevas linnas nimega Tacuarembó. Läksime sinna hommikul ja naasime sama päeva õhtul. Hostisa võttis meid bussijaamast oma auto peale ja sõidutas koju. Kuna autos sees on lisaks juhile üks koht, siis istusin ma lahtises auto tagaosas. Kodus rääkisime natuke juttu, muidugi lähenevast jalka MM-ist, millest ei saa siin üle ega ümber. Väike detail, et kõik Uruguaylased narrivad Tšiilit, et nad ei pääsenud MM-ile- nimelt tehakse väga palju naljakaid pilte ning ka eile Montevideo tänava peal kõndides ja ostmismõtetega jalapaelu vaadates tuli meile oma tooteid reklaamima üks Tšiili päritolu mees, ja muidugi esimene asi mida mu hostõde talle ütles oli ,,aaa te ei lähe MM-ile ju jah’’ :) Tüüp naeris pettumusest ja siis promos oma tooteid edasi. Aga nüüd edasi Tacuarembóst. Pool päeva sõitsime autoga ringi ning hostisa näitas meile Tacuarembó ilusaimad kohti, mille hulgas oli muidugi ka kohalik jalkastaadion :) Käisime koos jätsi söömas ning veetsime lõbusalt aega.

Detsembri alguses toimus teine YFU reis linna nimega Rocha, täpsemalt oli meie peatumiskoha nimi La Pedreda. Seda reisi on raske sõnadega kirjeldada.
 Kui juba esimese YFU reisi kohta ütlesin, et see oli unustamatu, siis nüüd võin kindlalt öelda, et alati saab veel paremaks ja ägedamaks minna :) Lihtsalt u-s-k-u-m-a-t-u, meeletult emotsionaalne ja absoluutselt unustamatud päevad.

Aga nüüd natuke lähemalt.
Mina alustasin oma reisi Riverast südaööl ja jõudsin Montevideosse kell 6:30 (kogunemine oli kell 9). Õnneks hakkasid järjest saabuma ka teised vahetusõpilased ja see kolm tundi ootamist läks parimate sõprade ja huvitavate juttude keskel väga kiiresti. Peale kella 9 alustasime sõitu sihtkohta ehk La Pedredasse. Sinna sõitsime umbes 4 tundi. Reisi ajal lasime muusikat ja laulsime muidugi kaasa. Eriline rõõm oli kuulata ka mõnda jõululaulu, mida muidu siin absoluutselt ei kuule :) 95% ,,lasid silma looja'', sest paljudel oli juba väsimus vara ärkamisest ja bussisõidust Montevideosse.

Kohale jõudes ootasid meid seal veel kolm vahetusõpilast
 (kes elavad sealsamas linnas ja ei pidanud sellepärast edasi tagasi sõitma) ning siis seadsime sammud hosteli poole. Hostel oli ülimalt mugav. Tubades oli küll veidi vähe ruumi, kuid kes see ikka reisi ajal tubades passib. Kogu õueala oli täis kott-toole ning kõik veetsid seal elu parimat aega. Esimesel päeval olid vabatahtlikud meile ette valmistanud ühe fun activity mida pidime täitma. Ülesandeid oli 15 ja enne viimast punkti ehk kumb tiim teeb parema maté oli seis 7-7 ning loomulikult oli see võitjatiim minu tiim :) Panen siia veel mõned lahedad punktid mida pidime täitma- Laulu ,,Hot n Cold'' by Katy Perry pulmastseeni paroodia, grupiselfie ühe kohaliku inimesega, grupipildid kolme erineva loomaga ning nii paljudes keeltes kui võimalik ütlema ,,Tere, Tere hommikust, vahetusõpilased’’. Pärast activityt läksime randa ja lebotasime seal natuke aega.

Teine päev oli ainult ranna ja söömise päev ja see päev, kus üks peaaegu 2-meetrine blond eestlane (ehk muidugi mina) ennast ära põletas. Rannas olid suured lained ja muidugi oli tore koos sõpradega lainetesse hüpata, rannas jalkat mängida ja
niisama päikest võtta. Pean mainima, et kogu reisi vältel sõime ülimalt häid erinevate maade sööke, mida valmistasime gruppide kaupa ise. Kuna reisi pealkorraldaja, YFU vabatahtlik on ametilt kokk, siis tema oli köögis boss ja näitas kõigile mida ja kuidas teha.

Kolmandal päeval käisime Santa Teresa lossis ja seejärel kohalikus rahvuspargis. Seal sõime, käisime loomaaias ja nagu ikka veetsime koos lõbusalt aega. Seejärel sõitsime kuulsasse randa nimega Punta del Diablo (otsetõlkes Kuradi Rand). Seal veetsime enamuse ajast hipivarustuse- nimelt jala- ja käevõrude, kaelakeede ja muu sellise vaatamisel, sest päike oli väga-väga kuum ja enamus olid juba päiksest punased. Seepärast ilmselt ei tahetud meid seal ka ujuma lasta.

Neljas päev oli kindlasti mu lemmik. Toimus väljasõit ülimalt ilusasse randa nimega Cabo Polonio. Randa pääsemiseks sõitsime kõik koos suure lahtise autoga. Rand oli lihtsalt võrratu ja mind ei takista miski ehk põlenud keha peal hoidsin ma särki ning ka ujusin sellega, sest minu mõttes mõlkus ainult üks mõte ,,sellisest rannast sa ilma ujumata ära ei lähe’’. Rannas sõime ühte kõige Uruguaylikumat toitu nimega ,,Milanesa al pan’’ ehk suur võileib kohaliku lihaga. Seejärel liikusime sealsetele liivamägedele. Kuna üks mägi oli üsna teravalt alla kaldus, siis muidugi hoidsime kõik kätest kinni, jooksime ja hüppasime. Fotod ja video on teksti lõpus. See oli ehtne näide, et teiste vahetusõpilastega koos piisab ka ühest liivamäest, et oleks palju nalja, naeru ja kustutamatuid mälestusi. Seejärel liikusime kohta mis oli ,,hüljeste kodu’’ ehk koht, kus teatud alal oli lugematu arv hülgeid. Tegime seal palju pilte ja veetsime mõnusalt aega :) Õhtul lõkke ääres istudes kuulasime ja laulsime Soome 100 aastaseks saamise puhul soomekeelseid laule.

Viies päev oli jälle rannapäev. Päeva esimene pool mööduski hosteli lähedal rannas vedeledes, ujudes ja erinevaid mänge mängides. Päeva teises pooles oli väljasõit kohta nimega La Paloma. Seal jalutasime rannas, ujusime ja päevitasime nagu ikka. Pärastpoole ronisime kohaliku torni tippu, kust avanes imeline vaade kogu ümbruskonnale. Väikse märkusena võin välja tuua, et selle torni laes olid mingid poldid, mis minusugusele tornile olid liiga madalal, ehk seal veedetud paari minuti jooksul suutsin oma pea 3 korda ära lüüa :))) Pärast seda käisime kõik koos jäätist ning suveniire ostmas. Õhtul oli meie kord kokata ning minu ja ühe Saksa kuti ülesandeks oli Asadot teha. Niisiis grillisime väljas kõikidele kana, Chorizot ja veganitele paprikat. Nagu ikka ei saa midagi lõputult ideaalne olla ning üsna pea hakkas vihma sadama ning üritasime nii kiiresti grillimisega ühele poole saada kui suutsime. Lõpuks läbimärgadena tuppa jõudes, Asado päästetud, hakkasime sööma. Meie õnneks ütles reisi peakorraldaja, et tema sealoldud 15 aasta jooksul on see parim Asado, mida ta on saanud :) Selle päeva õhtul ootas meid üllatus. Kõikidest poistest pidid saama tüdrukud. Niisiis lasime teha makeupi, kleidid soengud ja veel üht-teist, mis veel naiseks olekuks vaja :) Publikuks olid tõelised naised ja kohtunikeks 3 neiut vabatahtlikku (ka meesvabatahtlikud ei pääsenud naiseks muutumisest). Meie siis naistena pidime natuke tola mängima ja vastame erinevatele küsimustele :) Pärast toimus väike tantsimine ning magamaminek lükkus päris-päris hiljapeale.

Seepärast oli järgmisel päeval Brunch ehk hommikusöök ja lõunasöök samal ajal. Kokku oli umbes 5 lauda toiduvalikut erinevate puuviljade, võikude ja kõige muuga. Seejärel oli väike õpetlik jututund meie vahetusaastast. Rääkisime
mida oleme teinud ja mida veel teeme, mis on hästi ja mis on kõige paremini :) Pärast läksime nagu ikka veel randa ja toimus tavapärane tegevus. Rannas müüdi meile ka vetikapirukaid, mida ma ka vabatahtliku soovitusel ostsin. Sidruni mahl peale ja olid isegi väga head, alla panen nendest ka pildi :)

Viimane seitsmes päev oli peamiselt hosteli ja tubade koristamiseks, kuid kuna olime piisavalt kiired, siis jõudsime veel ka viimast korda natukeseks randa. Pärast võtsime kõik asjad, saatsime lähemal elavad vahetusõpilased teise bussiga ära ja jäimegi ootama oma bussi Montevideosse. Bussis enamus magasid (vähemalt üritasid magada, nagu näiteks mina, sest Uruguay teed on kergelt öeldes kehvavõitu), rääkisid juttu ja nautisid veel viimaseid koosoldud hetki. Montevideo terminalis saatsime varasemad minejad ära, sõime ja vaatasime ringi (mina nagu ikka olin see viimane mineja, ehk minu buss tagasi Riverasse läks südaööl mispärast pidin terminalis ootama ligi 5 tundi). Õnneks on see bussiterminal ülimalt suur ja on palju asju, mida vaadata ja teha. Väga kahju oli kõikide toredate sõpradega hüvasti jätta, kuid samas oli tore jälle koju pere juurde minna, nendega koos olla ning natuke puhkusest puhata. Lõpuks surmväsinuna oma bussile jõudse proovisin magada, kuid bussis magamine ei ole mul kunagi just üleliia hästi välja tulnud.  Siiski paar tunnikest sain sõba silmale ning kell pool 7 koju jõudes maandusin muidugi esimese asjana oma voodisse ja silmad kinni :)

5 päeva enne Jõule läksime Montevideosse hostvenna ja hostõe juurde. Kohe esimesel päeval käisime Vilmosi (vahetusõpilane Ungarist) ja hostõega Otto (vahetusõpilane Soomest) juures. Et siin 35-40 kraadi soojuses natukenegi jõulutunnet tekitada tegime omale südamelähedast glögi :) Glögi tuli väga orginaalilähedane ja otsustasime seda mingi päev uuesti teha. Järgmisel päeval sain kokku Liliana (vahetusõpilane Portugalist, kuid elab Šveitsis) ja Leoniega (vahetusõpilane Saksamaalt). Kuna Leonie vahetab pere ja kolib Montevideosse, siis näitasime talle paari tuntumat ja ilusamat kohta. Sõime kõik koos jäätist (ka mu hostõde oli meiega), jalutasime, käisime Montevideo Shoppingus (ülimalt suur kaubanduskeskus), kus sõime veel jäätist, kuid mis parata, 30+ kraadi ja päikesega on see lihtsalt nii ahvatlev.
Päev enne jõule läksime Otto, Vilmosi ja Luukiga piljardit mängima. Enne veel käisime Otto juures Matét joomas ja tema hostperega kohalikke kaardimänge mängimas. Nende sõpradega juba igav ei hakka ning koos ,,pullisime'' ikka korralikult.

Jõuluõhtu veetsin ma koos hostperega Uruguay tuntumas rannas nimega Punta del Este. Jõulutunnet absoluutselt sees ei ole, kuid mu ainus lohutus on, et teil seda musta ja jäise maaga ka vist üleliia pole :) Seal rannas veetsime 2 päeva ja ühe öö ning seejärel tulime mõneks päevaks tagasi Montevideosse ja mõne päeva pärast sõidame tagasi kodulinna Riverasse, kus võtame vastu uue aasta ning selle puhul tuleb isegi hostvend üle aasta aja tagasi oma lapsepõlve koju. Kuna Brasiilias on kell üks tund rohkem kui Uruguays, siis saan ma seekord uue aasta 2 korda vastu võtta, ehk kõigepealt Brasiilias ja seejärel Uruguays.

Kui kellelgi peaks olema küsimusi minu elu kohta siin või üleüldse selle programmi kohta, siis olge julged küsima. Usun, et annan teile kindlasti sellised vastused, et teil tekib kohe tahtmin vahetusõpilaseks hakata ja/või Uruguaysse sõita.

Nüüd aga soovin teile kõigile superilusaid pühi ja meeldejäävat aastavahetust, mõnusat koosolemist pere ja lähedastega ning saadan teile ka natuke oma kuuma päikest sinna musta ja tumedasse Eestisse :) ¡Nos vemos!

Hostisa ja hostõega jätsi söömas

Hostõega Tacuarembós

Muidugi käisime Leonie, Liliana ja mu hostõega Montevideo kirja juures. Kuna eelorientatsioonil Uruguays olid kõik eraldi gruppides ja just meie olime samas grupis ning nüüd jälle kõik koos, siis saatsime selle pildi tervitustega ka meie Saksamaalt pärit ja nüüd ka seal elavale grupijuhile.

Cabo Polonios Joonaga (Soome). Pildi ajal läks taevas muidugi pilviseks, kuid tegelt oli kogu ülejäänud päev näha ja tunda ainult tugevat päikest.

Šveitsi neiuga Cabo Polonio seina ääres mälestuseks pilte tegemas

Vabatahtlikud tegid meile veel ühe üllatuse. Peavabatahtlik ütles, et temal polegi meiega fotot ja tahab ka ühte. Samal ajal hiilisid vabatahtlikud rõdule ja olid valmis meid veega pritsima. Hetk, kui Pablo jõudis number 3ni ja meie tegime kõik ilusad naeratused näole, põikas Pablo meie juurest ära ja hakkas oma veepudeliga meid pritsima, lisaks rõdult 4 vabatahtlikku :)

Väike pilt minust kui naisest kah :)))

Santa Teresa lossi ees grupipilt

Kiire selfie La Paloma torni tipust. Alustades eest- Vabatahtlik (Uruguay), Joona (Soome), mina, Nadine (Šveits) ja Otto (Soome)

Joona (Soome) ja Annega (Saksamaa)

Grupipilt rannast :)

,,Hüljeste kodust'' pilt Antje (Belgia), Joona ja Annega

Pilt hüppe ajal. Tegin parasjagu ka videot ning üritasin võimalikult paljusid peale saada, võibolla seepärast olen natuke ees, kuid võibolla olen ka lihtsalt liiga kiire :)
                                                     Video hüppest

Õhtune sööming
Kuulsa käe skulptuuriga liiva sees Punta del Estes

Hostperega :)

Lebotamas

2 selfiet paari Capoeira trennikaaslasega :)

Jõuluilm Uruguays :))

1. Tood oma seiklustega mulle nii palju mälestusi enda vahetusaastast. Niii mõnus on lugeda ja mõelda, et keegi kogeb seda praegu!!! Tervita Pablot ja kõiki muid muhedaid yfukaid, disfruta mucho! :)

VastaKustuta
    Vastused
    1. Tore, kui meeldib :) Tervitan kindlasti kõiki! Si, voy, muchas gracias :)